Maak van stress geen obstakel

Dit jaar staat de Week van de Werkstress (13 t/m 17 november 2023) in het teken van (ver)binding. Het is belangrijk als werkgever aandacht te hebben voor de mentale gezondheid, juist nu hybride werken de norm is. Daarnaast bevinden we ons in een krappe arbeidsmarkt met een hoge prestatiedruk en groeiende individualisme. In 2022, ervaren zelfs 1,3 miljoen werkende Nederlanders stress-gerelateerde klachten. Neem de regie zelf in handen en lees verder wat jij daartegen kan doen.

1. Externe vertrouwenspersoon

Weet iedereen binnen jouw organisatie waar zij terechtkunnen als er conflicten zijn? Maak alle werk-gerelateerde onderwerpen bespreekbaar door een externe vertrouwenspersoon aan te stellen. Dit verlaagt de drempel voor jouw medewerkers om zonder oordeel hun zaken te bespreken. Zorg ervoor dat iedereen zich veilig voelt in jouw organisatie.

2. Preventieve onderzoeken

Daarnaast is het mogelijk om preventief een bedrijfsarts in zetten zodat jouw medewerker bruikbare adviezen kan krijgen en daarmee aan de slag kan gaan. Ook kun je de risico’s minimaliseren door het uitvoeren van een RI&E. Hiermee breng je de arbeidsrisico’s in kaart inclusief een plan van aanpak voor het beheersen van de risico’s. Het op tijd aan de bel trekken voorkomt langdurig uitval.

3. Individuele coaching traject

Het kan ook helpen om jouw medewerker een aantal handvatten te geven om grenzen aan te kunnen geven, leren omgaan met prikkels en doelen stellen. Je kunt direct aan de slag met een gesprek met onze casemanager en daarna met een coach van onze partner JPT. Het persoonlijke plan kan bestaan uit o.a. coaching op locatie, bars-sessies, mindfulness, cryotherapie en meer. Wij geloven in de kracht van preventie en het creëren van veerkrachtige individuen.  

Voordelen van het coaching traject

  • Verbeterde productiviteit en prestaties op het werk
  • Korte wachttijden, gelijk starten met het traject
  • Aanpak-op-maat, afgestemd op specifieke behoeften
  • Een gezonde werkomgeving voor jou en je team
  • Deskundige begeleiding van ervaren professionals

Wat leren jouw medewerkers?

  • Beter omgaan met prikkels en leren grenzen aangeven
  • Wordt zich bewust van zijn of haar beperkende overtuigingen
  • Ontdekt weer wat echt belangrijk is
  • Doelen stellen die passen bij de wensen
  • Blij zijn en genieten van het leven

GJ Verzuim, Dé Arbodienst

Ben je benieuwd naar wat je nog meer kunt doen? Onze gecertificeerde casemanagers staan voor je klaar en helpen je graag verder! Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten.

Lees ook: Werkgeluk of Vertrouwenspersoon.

Gabriëlle Thijsebaard

Productspecialist Marketing

Als Productspecialist Marketing zorg ik ervoor dat we met de juiste marketing strategie de doelgroepen van GJ bereiken met de juiste mediamix. Ik zorg ervoor dat de huisstijl in één lijn is bij het ontwerpen van o.a. de brochures, (offline) media uitingen en de website. Daarnaast analyseer ik de data van alle marketing inspanningen en zorg ervoor dat er een stijgende lijn is in de resultaten. Samen met de specialisten van GJ zorgen we ervoor dat jij op de hoogte bent van het laatste HR-nieuws.


Dit artikel is gepubliceerd op: 16-10-2023
Dit artikel is aangepast op: 20-02-2024

Terug naar overzicht